Rabu, 14 Oktober 2009

Kasut Raya Dah Hilang.....

Wiiiiekkkkk......satu pekikan kedengaran.....Siape yg dok memekik tu....Sape g kalo bukan Si kecik aku,Kauthar.Kisah ni terjadi malam tadi dalm kul 8 lebih...Opah ,yakni mak aku le tu,nak g wat spek baru.Yg lama tu dah kabur.Hubby aku renti kete depan kedai cermin mata,nak parking dah takde tempat le plak.Semua pakat turun kecuali aku ngan Kauthar.Aku tunggu kete je,lagipun aku tak pakai tudung plak.Ingat nak kuo anto Najla g ngaji je tu yg tak bertudung tu.Alih2 lajak ke pekan.Selalunya kedai spek tu tutup kul 8,arini lambat lak.

Bila dah semua turun kete,mulalah si Kauthar mengamuk.Jerit sesungguh hati.Aku memang tak tau nak wat pe kalo dah melalak camtu.,Pujuk pun bukannyer jadi.Pastu,hubby aku keluar dari kedai tu.Aku gamit hubby sruh amik Kauthar.Hubby tunggu depan kedai.Aku plak bukak pintu kete,bagi le si Kauthar tu turun p kat ayahnya.Elok je jalan.....tetiba....plup....alamak.....anak aku dah terperelus dalam lubang....Aisey.....Camne ni...Kaki dah masuk dalam lubang tu dah sampai kat paha dia....Camne ni......Aku panik jap....Hsben aku cepat2 pegi ambik....Nasib baik kaki tak luka....Bila aku belek2,lebam le sikit....Aku marah kat Kauthar....ha...tu la..nak pegi sangat...len kali kalo dah mama cakap jangan ikut,jangan la...

Nasib baik la....kalo jadi pe2 tadi...lagi haru....Tapi yg sedihnya....kasut raya dah hilang...Dah termasuk ke dalam lubang tu...Camne nak amik....Nak angkat penutup longkang tu bukan senang..berat...dah tu dalam lak longkang tu...Sian Kauthar....meskipun tak menangis tapi dok sruh beli kasut baru kat dia.

Balik,sampai umah...bila nak turun dari kete..dia dok mencari kasut dia.Katanya ade satu je...Agaknya dia dah lupa kot pe yg jadi tadi..Punya le gaduh sruh cari kasut dia.Agaknya dia ingat ayah amik kot kasut dia tadi.Memang perangai si Kauthar tu kalo de je barang dia hilang,mesti dia gaduh sruh cari sampai jumpa...Ehmmm..budak2...kekadang mak budak pun camtu gak kan....

Moralnya kat sini.....janganle biokan anak jalan sendiri...nasib kaki terpelosok kat lubang,kalo ngan badan sekali kan lagi haru...yg kedua....bio anak menangis,jangan kiter yg menangis...betoi tak....lantak dia menangis...karang diam le....

Tiada ulasan:

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com