Jumaat, 16 Oktober 2009

Menu Hari Khamis-Kari Ikan Jenahak...


Salam di hari Jumaat.Baru berkesempatan membuat siaran tentang makanan.Ish...kalo xde makanan xsah le gamaknyer...Nak n3 semalam line internet wat hal.Punyele sakit hati menunggu.....Pagi semalam,Deeja g pasar.Banyak gak ikan2,sotong ,udang dll.Fresh je..Ati ni berkenan le plak ngan ikan jenahak ni.Hubby lak beli sotong ngan cencaru.Pastu g plak tempat jual sayur.Kalo nak sayur murah2 kat Tepeng ni,p kat bawah Plaza Bandaran.Pagi2 de jual sayur kat situ.Kira cam pasar borong le jugak.Kebanyakkan yg menjual kat situ kaum cinalah...Melayu de le sikit...Tapi harga memang berpatutan,kalah rege sayur kat Cameron....Aku xdelah beli banyak cuma beli bendi,lada benggala dan daun sup je...hihi...Bendi nak wat kari lah...

Citer pase kari ni,kat Tepeng de gak orang panggil gulai.sesetengah orang bila sebut gulai hanya tahu gulai lemak je kan,Tapi kat sini berbeza...Kari ni feveret hubby.Xde yg special pase kari ni.
Yg bestnyer makan nasi taruh kuah kari,then percikkan kicap sikit...Uiiii memang sodap....Betoi tak?Saper pernah makan camtu...Sedapkan....Tapi kena berhati2 pase kicap ni de garam tersembunyi.Makan berpada2,takut kena darah tinggi....Makan,makan jugak tapi beringat.Kesihatan kena jaga......

6 ulasan:

al-lavendari berkata...

darah naik bahayakan diri sendiri ... naik darah, orang lain pun kena !

mamawana berkata...

Lauk kari boh kicap... perhhhh...best giler. My peboret tu. Ikan jenahak lak woisshhh..takpa makan kari hari2, pastu amik ler detok ker fibre ker utk senang flush the unwanted agent. Heee....

deeja berkata...

salam en lavendari
sabor2...jgn naik darah...takut teman...

salam mamawana
kalo kari ari2,alamak.....xbrape feveret...hihi

IxoR@ berkata...

kalau sis deeja yg masak...mesti ixora berselera....

kari + kicap...best...mcm mamawana kata tu...

:D

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

tak penah nampak gambar akak ngah masak...sesekali tunjuk la kak...

deeja berkata...

HAI Ixora...
akak masak gerenti panas sampai ke tulang...ehhmmm...nth le sedap ke idak,bkn terer pun.

Hai Alvin...
Muka akak,kikiki...malu sngat...xlawa,nnti korng msti trkjut..insyallh kalo de rzki akak tyng le muka akak yg tembam ni ye..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com