Sabtu, 3 Oktober 2009

Buah aper nie...?


Sorok papan,tarik papan,
Buah keranji dalam perahu,
Suruh makan,aku makan,
Suruh mengaji aku tak tahu


Berpantun le plak Deeja ari ni ye.Terkenang waktu sekolah dulu,pernah gak wakil sekolah dalam Pesta Pantun.HUhu.....Tapi yang ni pantun tradisional.....semua org tau kan....
Nape lak berpantun ni...?Ha.....ni sebab nengok buah ni lah.Pernah tengok ke buah ni...?Sebenornyer inilah kali pertama Deeja tengok.....(issshhh...jakun toi Deeja ni ye..)Nama buah ni buah keranji.Selama hari ni ingatkan dalam pantun dulu2 tu sajer je taruh buah keranji,rupanya memang betul ada.haha....Mana dapat tu....?Buah ni mak sedara Deeja yg bagi.Datang dari Kedah.Mak sedara tu pun menantu dia yg bawak balik.
Saper peronah makan..?Makan camtu je ke..?Hihi soalan org jakun....
Rasanya macam buah asam jawa tetapi isinyer gebu.Kalo de sesape yg de informasi pase buah ni,citer la ngan Deeja ye....

8 ulasan:

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

saya dah tgk buah keranji ni kat blog cik solehah..tapi bukan buah keranji dalam perahu...buah keranji dalam pinggan...

arezura berkata...

ade eh buah keranji...
ingat kan dlm patun jer...
pelik x penah tgk..
exsited gak nak tgk nie..
sdp ke isi buah keranji nie...

Solehah berkata...

saya pun baru jumpa balik buah ni raya baru2 ni..tapi yang peliknyakan, rasa dia masam. dulu masa saya cuba, masa tu kat sekolah rendah lagi, manis tau..tapi org ckp dia ada banyak jenis, ada versi masam, ada versi manis..

kakpah berkata...

buah keranji ke. Ingat buah anggur.

deeja berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
deeja berkata...

deeja>alvin
penah gak ko tgk ye....

deeja>arezura
mcm2 buah de kt mesia ni kan.rasa masm,mnis ckit je

deeja>solehah
memang masam pn solehah,akak xbrape lalu nk telan..

deeja>kakpah
hihi...mmg dr jauh cm anggur tp sebiji2 xsegugus cm anggur

IxoR@ berkata...

baru tau...inikah rupanya....

ooooooooooooooooo

deeja berkata...

deeja>ixora
aha...tu le rupanyer

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com