Jumaat, 9 Oktober 2009

Yong Tau Fu......





Yong Tau Fu ni antara makanan feveret family Deeja.Budak2 yg paling suka.Makan rebut2.kalo beli yg dah siap kat kedai budjet kena lebih.So,wat sendiri save sikit.Opps....kuah je wat sendiri,benda2 alah tu kena beli le gak.Nak wat sendiri...ooohh....tak pandai g.Tapi mak Deeja de belajo tau wat bebola ikan dan sekutu ngannyer tu.kat ...pe ke nama tempat tu...tapi kat area manjung.Tak besa try pun..
Kuah yong tau fu ni jenis yg pedas...cicah2 gitu..bukan sup...Yg sup pun feveret gak..
Cara nak buat...
Bahan2
1/2 cawan sos tomato
1/2 cawan sos tiram
1/2 cawan sos cili
2 sudu belacan
2cawan stok ayam
4 ulas bawang putih
1/2 cawan gula merah
sedikit minyak
bijan/kacang tanah(untuk tabur)

Tumis kesemua bahan kecuali bijan dan kacang tanah.Masak hingga kuah agak pekat.
Bila dah siap dan sedia dihidangkan tabur bijan dan kacang tanah.

*resipi ni Deeja dapat kat dalam mesra.net tapi dan diubahsuai ikut citarasa Deeja..


2 ulasan:

ken_Tank91 berkata...

dah lama gak tak mersa yong taufu ney..
asik makan rendang n ketupat jew..
bosan gak..huhuhuh

al-lavendari berkata...

kalau dapat beralih rasa makan kak yong ni sedap gak kan!

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com