Sabtu, 3 Oktober 2009

Puding Coklat....


Puding Coklat ni Deeja wat khas untuk jamuan umh terbuka Pakngah kat Ipoh hari Sabtu lepas.Resipi ni Deeja amik kat dalam internet ni ha,tapi kat blog sapa pun tak tau le plak.Pasenya dah lama simpan.Masa tu Deeja xde blog g.Jadi kalo de sape terbaca dan resepinyer plak sama kira halal ye.....

Bahan2
1/2 cawan serbuk koko
1 cawan gula
1/2 cawan susu tepung
41/2 cawan air
4 sudu besar tepung jagung
3 sudu besar mentega
1 peket serbuk agar2(10 g)

Masukkan semua bahan dalam periuk kecuali mentega.Masak dan kacau hingga pekat.Kemudian masukkan mentega.Kacau lagi hingga agak pekat.Angkat,masukkan ke dalam acuan.

7 ulasan:

HaSue berkata...

Selamat hari raya kak..maaf zahir batin..hehe...
puding ceklat nih kalo x silap resepi kak jun-rich choc pudding..
sebab sue penah gak buat...rasa2 bahan2nya gini ler..hiks
memang terasa kecoklatannya kan..heee
sori yer kalo silap..
maaf zahir batin...hehe

Fara_Adura berkata...

Mak aii deeja..terasa2 d sni kelazatannye.. lapor.. nak skit...:)

Pandai deeja masak eh.. i laikk..bila nak wat open house? Jangan lupe jemput eh.. hehe.Leh makan masakan deeja ek..:D

deeja berkata...

deeja>sue
selmt hr ry juge...mmg cekelat tul rsnyer...ye le kot rspi kjun.dulu2 p terjah je blog org,tgk rspi brknn slin je..

deeja>fara adura
takat nak msk ckit2 tu bleh le...sdap ke idak xtau le...umh trbka..?xde kot thun ni...tpi kalo nk dtg umh,bl2 pn leh...

deeja berkata...

deeja>sue
selmt hr ry juge...mmg cekelat tul rsnyer...ye le kot rspi kjun.dulu2 p terjah je blog org,tgk rspi brknn slin je..

deeja>fara adura
takat nak msk ckit2 tu bleh le...sdap ke idak xtau le...umh trbka..?xde kot thun ni...tpi kalo nk dtg umh,bl2 pn leh...

kakpah berkata...

deeja, meh sini sikit puding tu. raya2 ni takde gi jenjalan ke kolumpur ke. singgah lah mah kakpah. bawak puding sekali hehe..

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

kakak dah start buat entri juadah berbuka puasa utk tahun depan punya ekk...buat saya terliur......slurpppppppp...

skY berkata...

salam kak..

salam ziarah.. skY nk tnya sket, kalo kt umh mmg xde susu tepung serbuk kn, cne ek??
nmpk sdp je puding coklat akk nih.. nyam nyam..hihi=)

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com