Rabu, 14 Oktober 2009

Rasam.....


Rasam ni antara feveret hubby Deeja.Dulu Deeja tak suka makan makanan camni,tapi hubby tu..dah selera dia,kenalah ikut.Rasam ni dah dimelayukan.Pernah jugak tengok resipi rasam dalam blog adik kiter yg nak sambut Diwali,saper g kalo bukan Love.Tapi yg dia buat memang ori dari India.Yg Deeja wat ni dah bercampur gaul ngan Melayu cam keluarga hubby gak le.

Resipi ni Deeja belajo dari mak mertua.Kalo orang Melayu kiter mungkin panggil masak lada.Memang berasap bila makan.Elok untuk orang yg berpantang,cuma jangan taruh telur.

Resipinyer camni.... Lada hitam-ditumbuk bawang merah/bawang putih/daun kari cili kering-potong2 je bawang besar-dibelah 4 air asam jawa sedikit garam telur Tumis bawang dan daun kari.
Masukkan air dan lada hitam. Kemudian masukkan semua bahan kecuali telur. Bila bawang besar dah hampir masak,pecahkan telur sebiji2.jangan kacau Biar mendidih sebentar. Sedia untuk dihidangkan...

3 ulasan:

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

first time dgr nama makanan ni..cambest jer...

deeja berkata...

ye ke...bagi akak dah jemu dah dengo..hihi..mkn benda ni leh wat bdn berpeluh2...leh kurus kot...

IxoR@ berkata...

rasam? pernah dgr tapi tak pernah rasa....

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com