Jumaat, 7 Ogos 2009

Apa kes....


Malam semalam aku bergegas ke Hospital...Najla batuk-batuk dan muntah.Dari pukul 9 lbh hinggalah kul 11 asyik ulang bilik air je.Najla memang tak boleh silap sikit,mulalah batuk.Dulu ,dia pernah masuk wad terkena jangkitan paru-paru.Mula tu aku malas nak ke spital tapi bila tgk keadaan dia yang dah nampak penat,kami pun cepat-cepat siap.Yang aku tak puas hati bila terpaksa menunggu lebih 2 jam untuk mendapatkan rawatan.Sakit pun dah beransur hilang....Geramnya aku....Memang itu jabatan kecemasan tetapi malam tadi bukannya ada kes kemalangan ke ape.Aku tahu kat zon kuning dan merah tu sibuk gak le..tapi takkan kt zon hijau nak dibiarkan menderita.Lambat sangat servisnya.Kalau tak sakit,takkan nak ke spital dapatkan rawatan.Tentu boleh tunggu esok kalau sakit tu sikit je.Yang menggeramkan aku,ubat yang diberi hanyalah multivitamin.Alasan ubat dah abis kna tunggu farmasi bukak esok...Eiiii geram...
Aku bukanlah nak memalukan sesiapa tetapi apa yang kulihat perkhidmatan mereka macam tak cekap je...Dulu masa dok heboh2 dlm tv ok je...Bukanlah semua staf kat situ tak baik,cuma segelintir...Maaf jika tersinggung cuma inginkn kualiti ditingkatkan.Itu je...Terima kasih pada yang menolong tapi apa yang ku minta andainya pesakit luar tak boleh dirawat tulis le terang-terang.Orang takkan ke hospital malam-malam buta kalau tak sakit.Bukannya nak g rombongan cik Kiah.....Aper kes niiiii.....

2 ulasan:

kak ina kl berkata...

betul tu deeja..akak bawak ayah akak sakit jantung gi rawatan kecemasan ..sampai pukul 2.00 lebih...nak dekat pukul 5.00 baru jumpa doktor..dengan alasan kes tak kritikal....pengsanlah bapak akak duduk kat kerusi roda..
masuk wad pulak nak dekat pukul 8.00 malam..
apa nak buat..nak yang murah..camtulah..

deeja berkata...

sabo jelah....nak wat camno...tp geram tetap geram

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com