Ahad, 23 Ogos 2009

Ramadhan hari ke 2....


Ramadhan dah masuk hari yg ke 2.Sekejap je rasanya.Puasa hari ni macam biasa,cuaca tak panas...Asyik ujn sepanjang hari...Hari ni Kakyong tak puasa.Semalam dia asyik batuk dan muntah2.So ari ni berilah kelonggaran...Baju-baju yang kat ampaian tak kering-kering.dah dua hari tu...Nak wat camne hari dok ujn je.Taiping....biasalah tempat paling lembab kat Malaysia.Rasanya tempat len pun ujn gak kot....

Pagi tadi aku sempat mengunting langsir.....ala langsir murah je.Sok lusa aku nak mulakan projek jahit langsir.Aku ni kalau jahit bodo2 reti le tapi kalau nak berpesen....tak reti le plk....Tengahari keluo jap.P jahit tepi langsir...then p market.Beli barang nak masak untuk berbuka.Hubby beli daging....Nak masak nasi daging ari ni....Macam-macam nak dimakan cik abang aku tu....ade je...mujurle aku ni bleh le masak sikit2....nak jadi cam chef tu,uiii jauh panggang dari api...tapi mana nak tau kan....

Pas g Tepeng kitorang p pekan Simpang jap.Beli barang keperluan len.Ader satu kedai kat situ barang2nya murah dari tesco atau giant.Kalau nak beli sabun,bedak,pewangi ke pe2 ke kat situ memang murah....Tempatnyer tak le standard tapi berbaloi g.Brang keperluan cam pinggan mangkuk,periuk belanga semua ada.

Petang ni aku masak lambat sikit....rasa letih lak bila dok g shopping tengahari buta.tapi yg wat cool ckt,bila cuaca mendung je..Tapi dalam kul 6 ptg,semua dah siap.Atas permintaan hubby,aku tak wat kuih tunjuk2 ari ni.Dia nak makan kuih buah melaka.

Lastly,dalam berapa minit je lagi,skrang kul 6.55 ptg,aku akan berbuka puasa dengan keluarga tersayang.......menjamu selera dengan nasi daging,daging cicah air asam dan buah melaka...Untuk gambar2 lepas makan ye......hihihi.....

1 ulasan:

kakpah berkata...

deeja, ko poser ke hehe..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com