Khamis, 6 Ogos 2009

Apa Terjadi Hari Ini...

Aper ye nak tulis....Mengenai cuaca?Hari ni cuaca kat Taiping terang.Tiada hujan mahupun jerebu.Syukur...akhirnya kain diampaian kering jua.Dah rasa panas le plak...Tu la kita ni tak reti-reti nak bersyukur.Bila hujan gaduh sejuk,dah panas bising jugak...Apa nak jadi kita ni...Walauapapun kita sebagai rakyat Malaysia wajib bersyukur dengan negara kita yang tercinta ini.Meskipun ada .........sikit,tapi tiada peperangan atau bencana alam yang kronik.Sempena bulan kemerdekaan ni dah kibarkan Jalur Gemilang tau blum?Hayatilah semangat kemerdekaan dan perjuangan wira-wira kita.Patriotik ni....
Ok lah...berbalik pada family aku ni....Ishhhh...susah nak diduga....Nape?Sentiasa riuh rendah.Suara anak-anak memecah kesunyian...Sunyi ke?tapi sebenornya umah aku memang dah riuh,bukan hanya suara anak tetapi kenderaan yang lalu lalang.Memang tak henti-henti,pagi petang siang malam.Kalau yang tak biasa memang tak lena tidur dibuatnya....
Meskipun keriuhan melanda tetapi kedamaian masih tercipta.Damainya hati bila melihat gelagat anak-anak yang semakin membesar.
Bab makan...ini yang utama.Seringkali terdengar pertanyaan "masak pe ari ni mama,lapa le"
Jeng-jeng....sebenornya aku nak cite aper aku masak ari ni...ahak...ahak...
Pagi tadi,aku blum plan pe nak masak...tetapi...tiba2....kring....kring....saper lak yg tepon ni...Hubby aku la...mintak aku masak nasi carrot ngan ayam masak merah....ala nasi minyak g.Tapi....aku suka...husben suka....anak2 lagi suka.....Nasi carrot ,hasil masakan Deeja....


Lauknyer,ayam masak merah,jelatah timun dan sayur salad.Meskipun ringkas tapi aku lihat anak-anak makan dengan penuh selera.Bertambah-tambah makan ari ni....Walaupun rupa tak cantik tapi rasa canteeek.....Jgn marah...Sental je....Sejuk ati ,ilang penat memasak bila tgk family dapat makan hasil air tangan aku....Uhhhhh....

1 ulasan:

kakpah berkata...

Fuyoo.. sodap e. Ni yang nak kena pegi tepeng ni. Err.. tepeng tu bukan kat kolumpo ke hik..hik..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com