Rabu, 5 Ogos 2009

Satu hari di hari Selasa...

Rutin harian dimulakan seawal pagi..Kak Yong(panggilan untk Najla)dah bersiap-siap nak g sekolah.Alyaa masih tidur g.Memang bebudk ni payah sngguh nak bangun pagi.Kekadang aku rasa dah malas dah..Ari-ari mesti menjerit memanggil.Memang pagi-pagi lagi umah ni dah riuh...Umah orang len pn ada ank sekolah gak tapi tak le cam umh aku...Ye ke?Atau aku yang tak dengar....Keh..Keh...Keh...
Mujurlah jarak sekolah tak jauh.Sekolah Najla hanya 2mnt kalau naik motor.Camtu gak tadika Alyaa,dalam 4mnt lbh kurang.Kalau sekolah menengah lagi dekat,belakang umh je..sekolah lama aku dan hubby aku tu...
Lepas anak-anak dah p sekolah,aku pn siap2 nek keta.P mana?Ronda pekan Tepeng...Mula nak g pasar.Tak jadi.Langsung g Tesco.Husben nak sruh masak nasi ayam.Anak-anak pun suka nasi ayam.Kalau sebut nasi yang bertumis semua depa suka,cam nasi beriani,tomato dll.Ayam kat Tesco murah sikit...Alang-alang dah pegi belilah barang dapur sikit.Tengok sayur nmpk segar je,belilah gak 2,3 jenis.
Inilah bangunan Taiping Sentral.Baru g dibina.Sebelah tu lah Tesco.

Ini stok sayur boleh tahan sampai seminggu.
Dulu,anak-anak tak suka makan sayur tapi aku ajar juga.Cakap pada anak-anak yang sayur tu banyak zat dan dapat awet muda bagi lawa.Jadi puteri-puteri aku ni kalau sebut nak bagi cantik,apa pn sanggup.Itulah petua aku nak bagi anak-anak suka makan sayur.Tapi bukanlah semua sayur diorang makan...Favoret depa,carot,brokoli,bunga kubis dan salad.



Inilah hidangan nasi ayam ala Deeja untuk tengahari....Nampak sedap tak?

2 ulasan:

miss nina berkata...

salam deeja
hehehe..sedapnya.. lapo lak
kene prektis masak2 ni:)

deeja berkata...

slam miss nina..
nampak sedap ye...
Yahooo berjaya gak...masak men hentam je....jdlah, utk juadah family

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com