Sabtu, 29 Ogos 2009

Apom Betawi...



Apom ni memang feveret keluarga Deeja.Memang selalu wat...Nak wat pun senang....Tak payah nak cari bahan teruk2.Gerenti dah de kat dapur semua tu...Kalau nak tau,baru je siap masak...anak2 memang dah sibuk suruh potong....nak makan...Alahai....tu la budak2...Rsa apom ni cam bahulu pun ada...tapi tak bakar,kukus je.Itu yg wat Deeja ni rajin nk wat apom ni,coz tak payah nak susah2 nak cari oven ke ape...keluarkan pengukus je..Resipi ni Deeja dapat melalui mak,dan dia pun dapat dari cikgu yg sama ngajo kt sekolah dulu...Kira dah lama ni,masa tu Deeja sekolah rendah g...


Bahan2
1 cawan telur
11/2 cawan gula
2 cawan tepung gandum
pewarna(kalau nak berwarna,kalau taknak pun takpe,ori pn dh cantik)

Cara buat
Pukul telur ngan gula sampai kembang(putih)
Kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit.Pukul lagi.
Masukkan dalam loyang dan kukus dalam 40 mnt...

Senangkan....

3 ulasan:

IxoR@ berkata...

Sis...

Kuih tu, my feveret...lembut...enak....lagi2 kaler HIJAU....

:D

deeja berkata...

deeja>ixora
hai ixora....sama le kita feveret...ixora wt plak ,akak nak rasa...

Azie berkata...

Hmm cicahnkopi sedap ni

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com