Selasa, 18 Ogos 2009

Koleksi mak....

Ingat tak pada n3 Ahad lalu,aku de citekan tentang kami sekeluarga kemas umah..?Macam-macam yg kami kemaskan dan selongkar....Bila p tengok almari lama mak,inilah yg kami jumpa...Macam-macam khazanah lama.semua ni dah berusia lebih 30 tahun.
Sarung kusyen tekat ni mak beli untuk majlis perkahwinannya...dan aku juga guna ketika aku nikah dulu...
Ni kipas pengantin...aku guna gak masa persandingan aku
Kain songket
yg ni pun kain songket.masa nak berendui(naik buai)ketiga-tiga anak aku dulu,aku gunakan untuk lapis kain buai...
baju songket...
baju songket juga...
ni pun baju songket mak.siap dengan selendang panjang.tapi aku tak tau lak mana aku letak sebab dulu aku penah guna wat hias kt ruang tamu dulu.....

5 ulasan:

NorNaza berkata...

still nampak macam baru walau dah cecah berpuluh tahun ek?? esok2 anak2 dah kawin pun blh pakai lagi..

kakpah berkata...

koleksi lama-lama tu simpan elok elok. Tinggi nilai sentimentol tu.

deeja berkata...

deeja>nornaza
memang boleh diperturunkan..skrng ni yg baru mcm dh tk brapa elok cam dulu..

deeja>kakpah
barang lama ni memang bnyk kenangan...

Sis-Lin berkata...

wah masih elok lg simpanan brg2 lama tu yek...
ada kwn tu bt frame lg tau..ke bg pd yg menghargai drpd kita buang dn biar je kan...heheheh

deeja berkata...

deeja>sis lin
eiii...sayangnye nk bagi pd org...kiter simpan tau...nak sewa ke...hihihi tapi takleh kot....kedekut niii...hahahaah

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com