Rabu, 26 Ogos 2009

Catatan Hatiku.....

Syukur ke hadrat Ilahi,usia ini masih lagi dipanjangkan hinggalah bertemu dengan Ramadhan tahun ini...Tiap kali ramadhan,hati ini terasa sayu mengenangkan sanak-saudara yg telah pergi terlebih dahulu...Mudah-mudahan roh mereka ditempatkan bersama dengan kalangan orang yang beriman..Amin...

5 Ramadhan....hari ini aku dirumah saja.menghabiskan kerja-kerja yang tertangguh.Mengemas,membasuh...semua tu dah pasti...Pagi,cuaca di sini panas.Tiada lagi mendung.Kain baju sempat kering...Ku mulai projek menjahit langsir hari ni...Dah pun siap,tinggal bahagian atas je lagi 3 keping...Huh..penat jugak rasanya....Saja aku jahit awal-awal,nanti takle terkejar-kejar....kalau mak sedara aku yg dok kat Ipoh tu lagi lak,belum puasa lagi dah siapkan langsir...Sebabnya,bila Ramadhan tiba,kita sepatutnya tidak hanya memikirkan persiapan raya tetapi tingkatkan lagi ibadat pada yang Maha Esa....Mak sedara aku ni yg ku panggil MakNgah,memang tiap2 kali Ramadhan mesti khatam Quran....Tu sebabnya apa jua persiapan tuk raya dilakukan lebih awal supaya tak terganggu ibadah kita..

Memang tahun ni berlainan dengan tahun2 yg sudah...Sebab pe ye....Aku happy sangat....selama ni cuma saudara mara je yg jadi rakan aku berkongsi cerita....pe jua....tak kisah lah...soal makan ke,nak raya ke...aku takde kawan nak kongsi...tapi sekarang,ramai sangat.....itulah rakan-rakan blogger ku....Thanks a lot...Walaupun tak pernah bersua muka tetapi dengan membaca coretan dan mesej yg ditinggalkan dah cukup gembira buat aku....

Pe lagi ye nak cite....apa yg penting....aku happy sangat...Bila ku fikir kembali,aku dulu tulis blog hanya nak seronok2,luahkan rasa hati dan cerita pasal anak2...tapi sejak kebelakangan ni,aku tengok blog aku dah berubah wajah....dah jadi blog masakan....ni pase teruja dengan blog teman2 yg rajin memasak le tu...hihi...Aku sekarang ni pun dah semakin rajin memasak....ye la nak cuba macam2 resipi dalam blog2....

Harapanku....aku ingin menjadi seorang wanita yang solehah,seorang anak yg patuh,seorang isteri yg taat dan seorang ibu yang dapat mendidik anak2nya menjadi orang yg beriman dan bertakwa.Mudah2an Allah akan memakbulkan segala hajat ku ini....aku ingin menggembirakan seluruh ahli keluargaku ini....tak kira apa jua.....InsyaAllah

2 ulasan:

kakpah berkata...

kakpah ameenkan hasrat dan harapan ko tu deeja. Semoga deeja menjadi ibu dan isteri yang baik dunia akhirat.

Ceh... cantik ko punya cupcakes tu. Ni yang akak jeles ni.

deeja berkata...

deeja>kakpah
terima kasih kakpah....semoga impian menjadi kenyataan...amin.
nak ke cupcake tu...?takpe...amik je...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com