Ahad, 16 Ogos 2009

Menu orang malas....

Kenapa tajuknya menu orang malas...?Sebabnya...ari ni cuma masak nasi...lauk beli.Cuma aku goreng sayur tauge besar tu je..Pagi ni,aku letih sikit...Bila dah pakat de kat umah,km sibuk dok gotong royong kemas umah.....Biasalah dgn anak-anak ni,umh susah tul nak bagi elok.Aku tak tau la camne ngan org len.tapi bagi aku ragam anak-anak ni macam-macam.Walaupun tak usik benda-benda aku,tapi rumah ni dah berselerak dgn buku&mainan depa.....So,hari ni makan yg beli lg lh...Malas tul aku ni ye....

Ini ayam panggang,namanya Ayam Dinding.Kenapa nama cam tu...Ayam tu datang dari daerah Dinding kat Perak ni...Kedainya cam Ayamas jugak cuma harganya murah sikit kot...Aku tak tau la kat tempat len de tak ayam ni...Kalau masa bulan puasa,inilah salah satu menu pilihan orang kt Taiping ni...Siap kena booking g.....Ada 3 jenis pilihan bg ayam ni.kalau tak salah,tasty,hot&spicy dan mahsuri...Nak tau rasanya...mai la Taiping....
Yang ni aku masak...Tauge besar campur tauhu...Men campak-campak je.....Dah lama aku tak makan tauge besar ni...kekadang bila g pasar dh abis,kn pagi ckt baru de....Seikat singgit je...dulu banyak tapi skrg ni dh ciput je...dapatlah sepiring ni je....

1 ulasan:

Fara_Adura berkata...

Mak aaii..sedapnye ayam dinding itu.. suke masuk blog yang tajuknye ala2 makanan neh.. hehe.. mampu mengenyangkan walaupon perot kosong.. ekeke

Kadang2 menu simple pon terangkat gak kan..cam ngah2 lapor..makan sardin + telo dadar + ikan masin pon sodap.. hehe

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com