Rabu, 5 Ogos 2009

Ohh...suramnya hari ni...

Apakah yang suram hari ini?Adakah hatiku ini?Atau apa ya....Pagi ini aku dicengkam kedinginan,tiada lagi peluh-peluh yang menitis membasahi baju...Chewah...Hujan daaaaa...Cuaca hari ini tak berapa elok.Asyik hujan je.Maklumlah Taiping kan terkenal dengan kawasan paling lembab di Malaysia.Pagi lagi hujan dah turun.Kalau tak disebabkan anak sekolah,aku rasa macam nak tarik selimut je.Tapi apakan daya,akukan isteri dan ibu.Kenalah bangun.....
Pagi ni aku ikut hsben p antar Alyaa g sekolah.Abe aku keje petang ari ni.Nek keta.Pastu terus p pekan.Beli roti canai dan ns lemak.Tu semua nak bagi badan bertambah tembam...sekarang ni pun dah geeeemuk.Ahhhh takk nakkkk.Nak diet?Camno?Semua tibai..

Alyaa dok tengah tunggu nak p sekolah.Ari ni pakai tracksuit..

Hujan kejap turun kejap renti.Aku p ronda Taman Tasik Taiping.Singgah jap,breakfast dlm keta.Balik umah trus wat keje pe yg patut.Alyaa ari ni balik kul 12.30.Najla lak kul 1.00.Pas kemas2 trus masak.Ishhh...rasa malas nak masak.Tapi....kono gak.Sat g lapo...Aku ni tak berapa pandai nak masak,so masak yang simple je....Inilah hidangan kami sekeluarga tuk ari ni..

Sambal tumis sotong kembang,telur bersos dan sayur campur sos tiram.Anak-anak dan husben aku memang suka sgt mkn sambal tmis sotong.Walaupun pedas tapi abis...

3 ulasan:

miss hirose berkata...

waaaa mmg xtahab tgk lauk2 tu..
pandainye kak deeja masak..
tulis la resepi skali..hehe

deeja berkata...

Masak men campak2 je....

deeja berkata...

nanti...ler..kita ,tuliskan resepi...yg..enak2.ye

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com