Khamis, 20 Ogos 2009

Kuey Teow Goreng

Haiii...haiiii....kemana mamaDeeja nak bawak teman-teman semo ye..Hari ni mamaDeeja nak tunjuk satu tempat makan yang femes kat Taiping..Doli Kuey Teow Goreng....Sape penah g..?Ha kat sini lah kami beli kueteow goreng tuk makan malam semalam.Semlam pas makan nak le tunjuk kat kawan2 semo tapi tu lah line bz sangat.Berejam tunggu depan laptop tapi takleh keluar gak...Jadi ari ni lah kesempatan aku nak tayang.....Kat sini bukan saja de jual kue teow goreng tapi mee rebus,nasi ayam pun ade....Dengar cite kat KL pun dah bukak satu cawangan,kat Taman Tun..
Ni le rupenya bungkusan kueteow tu...Macam piramid....Di baginya cili kicap sekali..
Nampak sedap tak kueteow ni...?Tak pedas,budak2 pun leh makan..so sape yg nak pedas tambah le ngan cili tu....kueteow ni de campur ngan kerang dan udang...yg bestnya udang tu dah siap kopek...anak2 aku ni bila makan udang memang nak kn kopek kulit....so bila beli kueteow ni tak le susah2 aku nak kopek kulit...makan je...
Ahaaa...inilah alamat restoren tu.....


6 ulasan:

NorNaza berkata...

kg kak nor kat kuala kangsar...ada satu kedai yg kat lembah tu jual "kuew tiau udang"..mmng sedap giler...rindu nyer kat kuew tiau!!! mesti deeja tau..sebb taiping ngan kk bukan jauh mana....

de_qilla88 berkata...

heee,,dasat kan kalo awak tgk balek riwayat doli kuew tiew ney, dulu gerai buruk tepi jalan jaaa,now da bdiri megah!,n ade cawangan lg, tp yg jual kat gerai dulu lg ceedap darek yg skang,,sbb tokeh dia yg masak sndiri heee,,kak nornaza, kat lembah tu gerai yg mna eh?

deeja berkata...

deeja>nornaza
teringin nk rs kueteow lembah...kedai mane tuu?

deeja>de_qilla
mmg ye...dulu gerai je
tapi skrang ni pun de gak tokey yg grng.tp kalau kena kulinyer tu yg wt spoil...tu...

IxoR@ berkata...

meriahnya kue tiaw goreng tu....asyikknyaa....

nape la jauh sgt...kat taiping tu!!!

meleleh air liur ni kepingin tau!

Ms AiReEn MoHd berkata...

mak aiyyy sedap nyer ke tiaw..kite pun penah mkn here...kate org mcm sedap sgt kan...pg la terjah...hehehe mmg sedap pun....

Syefa Amanina berkata...

Perghhh...sodapnye...da la puase ni...ni..berbaloi la tunggu lama pon..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com