Ahad, 30 Ogos 2009

ohh kampung....

Semalam,kitorang balik kampung.Tapi bukanlah kampung aku,suami punyer kampung.Nak tau kat ne?Kt Pantai Remis,Perak.Kira-kira 40 minit perjalanan dari Taiping.Actually,tu pun bukannya kg asal hubby aku.Depa orang utara,dari Anak Bukit Kedah tapi dah berhijrah ke Perak...Tu pasai slang aku de campuq-campuq.Terikut ni...walaupun pada mula nak cakap cam depa tergeliat gak lidah ni....Jangan marah ye orang utara....K,sambung pasai bukak posa semalam....Ramai gak la.Adik ipar aku ade 3 family...campuq ngan kami de 4 family...masih de 3 family g yg takde...ramai adik beradik hubby aku...Cik abang aku yg sulung...Semalam de gak aku wat kuih putu ayu untuk berbuka...nantilah aku tayang ye..
Yang kat tepi berdua tu adik hubby aku...semua tu bini orang tau...Yang pakai baju merah tu orang jauh....ng di bawah bayu...Sabah,biras aku....dok KL keje Bukit Aman tau....Yg kelam sikit tu adik ipar yg bongsu...
Ni lah...makan cara kampung.Lauk biasa je...Ade ikan bako cicah ayor asam,kerabu tauge ngan kerang,lala tumis pedas,masak lemak cili padi pucuk paku,sup tulang,lagi pe ye....tak ingat la...layan yelah gambo tu ye...
Kalau nak tau yg tudung oren tu lah Deeja....malu le nak tayang muka....Anak-anak pun tak nampak muka ye....cam tipu je....tapi betoi....sebenonyer ade gambo anak aku tapi dah de gak muka cik deeja yg lawa ni so tak jadi nk upload...sori ye....
Kerang ni dibako oleh cik abang aku....sebelum tu adik ipar aku bako ikan terubuk....
Ini antara ternakan MIL & FIL aku.Aku gelarkan kt kampung ni zoo mini.Kenapa?Sebabnya macam-macam haiwan de.Ayam ,itik,angsa....semua leh tengok kt kampung.Anak2 ku dapat belajo semua tu bila balik kg.Maklumlah,kt umh aku takde.MIL aku juga ternak ayam daging.Ada dlm 3 reban besar.Nantilah bila2 aku tunjuk.Satu g,depa de ternak ikan keli.Aku sekarang ni dah tak lalu makan ikan keli,tau kenapa....?Bila aku tengok anak keli yg dok merunyut kat dalam kolam,aku rasa semacam lak.Maaf ye kalau tersinggung....aku ni penggeli...
Tu je lah kisah kat kampung hubby aku....

4 ulasan:

NorNaza berkata...

meriahnyer kalau dpt berbuka ramai2 gini ye....

alvin si miskin bercherita.. berkata...

wa..........bestnyer kampung...aku tade kpg lagi.......

tangan hitam berkata...

fuh terubuk ngan kerang bakar mkn ramai2.....best btol

deeja berkata...

deeja>nor
mmg sronok dpt buka rame2,riuh rendah...

deeja>alvin
akak pun tmpng kg husben,kg sndri dh xde org...

deeja>tangan hitam
mmg best...mkn rebut lg best...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com