Isnin, 24 Ogos 2009

Hari ketiga-Bihun Sup Ayam

Hari ketiga Ramadhan.Rutin harian dimulakan seperti biasa.tapi pagi Isnin ni takdelah jerit2 nak kejutkan anak ke sekolah kerna cuti sekolah dah bermula.tak payah lah aku nak gosok baju tau siapkan sarapan.....tapi pose ni anak yg tak cukup umur ni nak makan gak....Bagaimana dengan Taiping hari ni......macam selalu....ujan turun dari awal pagi lagi.....tapi kejap2.

Pe aku wat ari ni....hari ni aku kua p pekan Tepeng g.Ishh...wat pe la si Deeja ni asyik kua je...dah takde keje len ke....?Aku g Tesco jap.....Beli barang-barang untuk nak wat kuih raya....Macam nilah aku saban tahun,mesti beli barang nak wat kuih dan tentunya hidangan pagi raya wat tetamu serta keluarga adalah hasil tangan aku bersama suami....Rasanya tahun ni adalah time paling awal kami p shoping barang nak wat kuih raya...taknak ketinggalan cam tahun yg sudah2...bila lagi 2 minggu nk raya baru sibuk2 nak beli,pastu barang2 semua dah abis.Mulalah kena pusing satu Tepeng nak cari benda...Setiap tahun aku mesti wat kuih raya sendiri..takde tempah2 tau beli ready made...tak berapa mampu....itulah alasannya....mahal rasanya,lagipun bila dah de anak kecil depa kuat makan,asyik berulang je...jadi nak tak nak wat sendiri.Jimat belanja....boleh dapat banyak jenis....tapi aku bukanlah pandai sangat pun...kekadang nak bagi kat mak mertua pun malu....huduh je rupenyer.....takpe air tangan sendiri.Apa yang penting...kerjasama....ehhh cam wonderpet lak....Itulah kerjasama antara kami sekeluarga.....aku bancuh adunan dan hubby aku tukang bakar.....tengok rajinkan cik abang Deeja ni.....Puji2....hi tak malu toi aku ni....

Ok lah....tu pasal nak wat kuih raya....Lambat lagi cik Deeja oiii...ishhh excited toi...tambah lak hari ni cik abang beli stand mixer baru tuk aku....yang lama tu dah berasap.....nasib bek tak meletup masa aku tengah bancuh nak wat kek coklat....hancus kek aku ari tu....Ehhh...dok membebel lak aku ari ni....pesal ye....Sebab aku rasa segar pas pekena bihun sup ayam...hasil air tgn aku.....uhhh....sedap....Jeng..jeng..jeng...ni lah dia...
Bihun ni tak cukup kuning la ari ni....Selalu aku taruh kunyit banyak ntah camne kurang lak tadi..Ahhh biaq p la....janji abis.....
Anak-anak aku nak makan bihun sup mesti kena ada sambal kicap...hatta si Kauthar yg blum 3 tahun pun suka sangat....Simple je bihun aku ni.....tak seindah dan sesedap orang len punya.....(rendah diri ni)huhu...

4 ulasan:

Noorhodza berkata...

Selamat berbuka deeja... wahh teringin akak kat mee hoon sup tuu... esok nak tanya cik abg, kalau dia pun teringin, akak cuba buat ler esok gak... TQ for the idea

kakpah berkata...

Cepatnye ko buat kue raya deeja. Kakpah slalu lagi seminggu nak raya baru buat ahaks...

Sedap nampak mihun sup tu.

deeja berkata...

salam..noorhodza&kakpah....bukan aper persedian awal....nanti brg kuih habis......Lepas PUlak..hihihi..

aRe_uDear berkata...

huhuuu deeja sedapnyer nampak Bihun Sup Ayam tuh.. yummyyyy..

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com