Sabtu, 15 Ogos 2009

Cerita kami di hari Sabtu

Hari Sabtu hari istirehat wat kami.Bukan pe,budak-budak tak ke sekolah,so tak payah nak riuh-riuh panggil g sekolah.Ari ni kami p jalan-jalan,takde g jauh-jauh cuma keluar ke pekan Taiping.Mula tu nak g pasar ikan beli pe-pe yg patut,tapi dah ikan pun tk banyak pilihan.Agaknya sebab ujan semalam kot...punyale lebat,dengan angin,kilat...Tgk kt Tpg td MPT dok potong-potong dahan pokok.Ade yg patah,angin kuat semalam.Bila tgk dah takde ikan,km wt keputusan untuk mkn kt luo je ari ni...Hari-hari makan ayam pun tak lalu gak...Mula tu nak beli kt kedai area2 Tpg je,tp aku dengan hati yg berkobar-kobar ajak hubby g Bukit Merah.Ada sbuah kedai depan plaza tol tu,memang salah satu destinasi km menjamu selera bila ke Bukit Merah.kedai tu biasa2 je.Takdelah standard hotel....oklah dgn budget kami yg hidup sederhana ni.
Pe g,km pun p lah ke Bukit Merah...Sib baik kedai tu bukak.Perjalanan dari Taiping ke Bukit Merah dlm 30 mnt je.Kalau bwk kete laju 20mnt pun sampai...Macam-macam lauk de.Km bungkus je.cadang nak makan kt laketown.Aku pilih ikan bakar cicah ayor asam(mmg feveret),kerabu pucuk paku&perut,siput lala brlada,daging kunyit,hati masak hitam dan nasi 4 bungkus.Semua rm14 je...Gambo tak de,aku malu nak snap....hikhik malu le plak...
Hasrat kami nak ke Bukit Merah Laketown terbantut.Ala orang ramai sangat la.Siap polis dok tunggu g.Ape taknya hari ni ade konvokesyen kt area tu(ntah pe nama),Tun Mahadthir dan Tun Siti Hasmah de dtg...Ala,dah ramai org dan aku pun taknak sibukkan keadaan,km pun blk le...
Sampai kt Kamunting,ishhh laki aku ni dah nak menyinggah kenduri plak...Al-Ikhsan(kedai spot) baru bukak ari ni so de mkn2,jmput semo.Bleh dia benti kete,p bwk ank2 mkn.Aku segan la.rame gak org.Siap mkn nasi minyak g.Eiii...berpanas aku dlm keta...lama plak tu...merepek aku kat dia...dah le org lapo ni...
Aku...kat ne plak makan?Singgah Lake Garden.Hampar tikar...berkelah kt situ.Syok gak...Dah lama tak berkelah kt situ....dalam dok makan,siap dok bising2 marah bebudak...asyik men lari2 je....
Punya le seronok men,macam kambing lepas kandang....berlari je....Aku makan macam dah nak lekat,tak senyap mulut....
Siap men aci belakang pokok.Perasan tak,baju si Alyaa asyik yg tu je...tu lah baju feveret dia...Kalau org tgk macam dah takde baju len je anak org ni.....

Si Kauthar ni dah penat sangat le tu,sambil lari sambil gelak....Togok ayor semacam je....Aku pun tak lama kat situ...Bila tengok beruk ade,anak-anak aku pakat cabut nek kete...takut.Kekadang memang banyak beruk kt situ....Dalam kul 2, km sampai umh....pas tu rehat2,wat pe yg sepatutnya,then tgk tenet le....hihihi

Tiada ulasan:

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com