Selasa, 25 Ogos 2009

Ramadhan ke4-Bergedil,Kari Daging dan air tebu

Salam semua...ni menu untuk berbuka pada hari ke4.Just simple....Aku cuma buat bergedil daging,kari daging dan sayur petola...malas la nak gebang banyak2....nak resepi ke..?

bergedil daging...
bahan2
3 biji kentang rebus dan dilecek
daging kisar(ikut suka)
bawang besar cincang
daun sup/daun bawang-hiris halus
cili merah-hiris(kalau suka-tapi deeja tak taruh pun)
sedikit serbuk kurma/kari-sukahati nak taruh pe pun
garam secukup rasa
telur-salut

Carabuat
  • gaul semua bahan kecuali telur.
  • buat bulat dan leperkan
  • salut dengan telur+sdkt grm
  • goreng...
Kari daging
Nyamankan tekak ngan air tebu....

Alhamdulillah....dapat juga kami sekeluarga berbuka bersama pada hari ini....Mudah2an Allah akan sentiasa memberi kesempatan kepada kami seperti ini setiap tahun...Amin...

4 ulasan:

Sis-Lin berkata...

amboiii skli hidang ha ko...penuh 1 meja...sodapnye begedil tu...

deeja berkata...

deeja>sis lin
takde lah....sikit2 je....

miss hirose berkata...

sedapnye...
su nk try la wat bergedil tuh..hehe

deeja berkata...

deeja>su
hai su....jgn tgk je tau...wajib wat ni...

bacalah........bekalan kita disana nanti.......

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com